HIBURAN : ISNIN 10 OGOS 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

HIBURAN : ISNIN 10 OGOS 2009


Tetamu kecil Suria FM
SEJAK memulakan operasi penyiaran lima tahun lalu, inilah kali pertamaSuria FM bersiaran bersama tetamu paling kecil, Engku Aleesya EngkuEmran yang merupakan anak kepada pelakon popular, Erra Fazira dan jugaKetua Pegawai Operasi stesen berkenaan, Engku Emran Engku Zainal Abidin.


Pencarian gadis Melayu urban
GADISMelayu sinonim dengan paras rupa menawan, serta peribadi yang saratdengan nilai dan budaya Melayu serta bersopan santun hingga mampumeruntun hati siapa sahaja yang memandangnya.


Mengukuh semula jenama Hot FM
SELEPAS diumumkan berada di tangga ketiga dalam persaingan merebutjumlah pendengar oleh Nielsen Radio Audience Measurement pada Jun lalu,Hot FM kini menyusun strategi baru untuk mengukuhkan kembali jenamanya.


Celcom ketengah pemuzik indie
PENGARUHmuzik yang di bawa oleh pemuzik mahupun penyanyi yang bergerak secaraindie ternyata membawa perubahan besar terhadap perkembangan industrimuzik tempatan.


Ernie Djohan tidak percaya botox
PADAtahun 1965, lagu Teluk Bayur nyanyian Ernie Djohan dari Indonesiabegitu masyhur sehingga menarik perhatian peminat seni Malaysia danSingapura ketika itu.






Dulu harapan kini terbaik
BIASANYA penerima anugerah bagi kategori Pelakon Wanita Terbaik FilemFestival Malaysia terdiri daripada pelakon yang sudah gah danberpengalaman dalam industri perfileman.


Apa kata pemenang
FESTIVALFilem Malaysia Ke-22 melabuhkan tirai dengan seribu satu cerita dinegeri di bawah Bayu Sabah. Dengan rata-rata pembahagian trofi dananugerah nampak setara apabila Papadom dan Talentime pulang dengan limakemenangan, beberapa filem lain seperti Setem , Bohsia - Jangan PilihJalan Hitam , Cicakman 2 dan Histeria tidak pulang dengan tangankosong.


Konsert tak berbaloi-baloi
RASAkecewa yang tidak boleh dinafikan, itulah luahan kebanyakan penontonyang hadir menyaksikan konsert penutup, Konsert Di Awan Biru kumpulanrock terkenal, Search baru-baru ini.








'Ini filem mengenai keluarga saya'
KEMENANGANPapadom yang diangkat sebagai Filem Terbaik, Festival Filem MalaysiaKe-22 (FFM22) malam kelmarin, mempunyai signifikan kepada pengarahnya,Afdlin Shauki kerana garapan terbarunya yang bakal menemui peminat pada8 Oktober depan begitu dekat di hatinya.

'Kakak buat filem bukan untuk anugerah'
JASADNYAkini aman bersemadi, namun dirinya akan terus diingati sebagai seoranginsan seni yang berjasa dan menyumbang bakti kepada pembangunanindustri perfileman tempatan. Dia hanya satu dan kehilangannya tidakmungkin ada pengganti. Sesungguhnya nama Allahyarham Yasmin Ahmad akanterus mekar dan memahat di hati penggemar dunia hiburan sebagai seorangpengkarya yang berjaya menyentuh hati sanubari masyarakat lewatgarapannya yang kreatif.

FFM22 tebus kekecewaan
KEINGINANNYAcuma mahu namanya tersenarai dalam Top 5, namun Tuhan memberikannyalebih daripada itu. Pernah dulu harapan menggunung yang diletakkankepadanya tersasar apabila trofi Pelakon Harapan Wanita Terbaik beralihkepada pelakon lain tetapi Sabtu lalu, Liyana Jasmay sudah mamputersenyum lebar.

Buat yang wajib saja!
TIADApaluan kompang, tidak ada majlis persandingan seperti yang biasadilakukan oleh pasangan yang bergelar raja sehari. Yang ada hanyalahperkara yang wajib iaitu ijab dan kabul.

Detik manis bintang veteran
BARANGKALIdunia seni sudah lama ditinggalkan sebahagian mereka. Sebuah dunia yangakan tinggal menjadi catatan manis untuk dikenang selagi hayat dikandung badan. Legasi yang diteroka sejak 1943 di Jalan Ampas,Singapura itu kini membesar sebagai sebuah industri yang menyaksikankelahiran barisan pelapis hadir memahatkan nama.

Tak peduli strategi stesen lain
"KITAtak perlu risau apa yang stesen radio lain buat, sebaliknya, yang perlujadi keutamaan ialah apa yang kita mahu rancang dan laksana bagi terusmemantapkan kedudukan radio naungan Media Prima Berhad," kata KetuaPegawai Operasi Hot FM, Seelan Paul mengenai faktor kekuatan dankelemahan stesen radio milik syarikat itu.

Dengarnya... Usah perlekeh soal tudung kepala
SEJUKhati Cik Normah apabila diberitahu rakan sepejabat mengenai niat murniPelakon Komedi Wanita Popular, Anugerah Bintang Popular Berita Harian,Noorkhiriah untuk melakukan hijrah dalam hidupnya yakni bertudunglitup. Tapi semua itu masih dalam peringkat perancangan dan masih belumpasti hujung pangkalnya.

Dengarnya... Nabil tak menang tangan menjelang Aidilfitri
REZEKIBintang Paling Popular, Anugerah Bintang Paling Popular Berita Harian(ABPBH) 2008, Nabil nampaknya tetap ada. Ini tahun kedua Nabilmenyambut Ramadan dan Aidilfitri sebagai artis. Cik Normah dapat tahunampaknya seperti tahun lalu, Nabil juga tak menang tangan memenuhiundangan program raya.

Panel TV: Saluran istimewa 110 khas untuk Yasmin Ahmad
SEBAGAImemperingati Allahyarham Yasmin Ahmad, Astro melancarkan sebuah saluranistimewa bagi mengimbas kembali hasil karya beliau melalui SaluranYasmin Ahmad Dalam Kenangan: 1958 - 2009 yang bersiaran di saluran khas110 bermula Sabtu lalu, 8 Ogos sehingga 31 Ogos






Kekuatan 'dua beranak'
KEJAYAAN bintang remaja, Liyana Jasmay diumumkan Pelakon WanitaTerbaik menerusi lakonannya sebagai Amy dalam filem Papadom nyatamengundang kejutan di acara kemuncak Festival Filem Malaysia ke-22(FFM22) yang berlangsung di Dewan Canselor, Universiti Malaysia Sabah(UMS), Kota Kinabalu, Sabah, kelmarin.

Ramli Sarip abadi khazanah 40 tahun
SIAPA tidak kenal Papa Rock Ramli Sarip. Penyanyi dianugerahkansuara unik serak-serak basah dan mempunyai imej rambut gondrong sebagaiidentiti, tidak pernah berubah dari dulu hingga sekarang.

Hollywood: Teman ubah cita rasa Jennifer
NAMANYA terkenal di persada perfileman Hollywood, tetapi mungkinramai tidak tahu aktres jelita, Jennifer Aniston, 39, cukup sukamengajak teman rapat berkunjung ke rumahnya untuk makan bersama.

Kerja sebumbung uji keserasian
SEKIAN lama membujang, bukan senang Norman Abdul Halim, 37, membuatkeputusan untuk berumah tangga. Paling penting untuk mencari keserasiandan kesesuaian dengan pasangan untuk berkongsi hidup. Sebagai abangsulung, Norman juga tidak tertekan apabila jodoh adiknya, Edry, Yusrydan Halina sampai dulu.

Talentime julang Yasmin Ahmad
DI sebalik kemeriahan Festival Filem Malaysia Ke-22 (FFM22) yangberlangsung di Dewan Canselor, Universiti Malaysia Sabah, malamkelmarin, terselit duka apabila filem Talentime arahan AllahyarhamYasmin Ahmad diberi pengiktirafan.

Juri telus pilih pemenang
KEPUTUSAN filem Papadom arahan Afdlin Shauki sebagai Filem Terbaikdianggap mencipta kejutan pada FFM22 kali ini. Di sebalik kejayaan itu,ada yang bertanya-tanya mengapa filem itu boleh menang anugerah utamabiarpun ia belum ditayangkan kepada umum.

16 program RamadanBEGITU pantas masa berlalu, kurang dua minggu lagi umat Islam di seluruh dunia akan menyambut kedatangan Ramadan Al Mubarak.

Soseh Soseh: Digugur dek besar kepala
TIDAK dinafikan pelakon lelaki ini memang berbakat besar dan mampupergi lebih jauh dalam industri perfileman tanah air. Maklumlah, diabukan saja berbakat besar dalam bidang lakonan, tetapi pada masa samaseorang anak seni yang kreatif juga.

Soseh Soseh: Fahrin, Vanidah tak serasi?
SS sibuk bertanya kawan-kawan mengenai majlis Festival FilemMalaysia ke-22 (FFM 22) yang berlangsung di Kota Kinabalu, Sabah, Sabtulalu. Bukan apa, SS ingin berkongsi cerita dengan mereka mengenaimajlis penganjurannya.

Depan Mata: Kontroversi matangkan artis
CAKAP salah, tak cakap salah. Mungkin itu situasi yang dialami ustazrock, Akhil Hayy. Ketika orang memperkatakan mengenai gosip hubunganintimnya dengan penyanyi dan pelakon Waheeda malah mereka dikatakansudah berkahwin, bekas anggota kumpulan D' Riyadh itu menafikannya danmemilih untuk tidak mengulas lanjut cerita itu.

Sopan tetapi glamor
SETIAP kali berlangsungnya majlis anugerah, fesyen selebriti padaacara permaidani merah sering menjadi tumpuan peminat yang menantipenuh setia untuk melihat gaya serta penampilan artis yang seringmelaram pada majlis gilang gemilang.
0 Komentar untuk "HIBURAN : ISNIN 10 OGOS 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI