SUKAN : SABTU 11 JULAI 2009 - Nizar cari waktu sesuai - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

SUKAN : SABTU 11 JULAI 2009 - Nizar cari waktu sesuai

Nizar cari waktu sesuai

Nizar cari waktu sesuaiIPOH - Bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin semalam menjelaskan beliau tidak merancang untuk terus memegang jawatan sebagai Presiden Persatuan Bola Sepak Perak (PAFA) dan akan berundur apabila tiba waktu yang bersesuaian.

Beliau juga menyifatkan kenyataan Menteri Besar Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir yang mahu beliau meletakkan jawatan selepas gagal menyelesaikan isu kewangan PAFA sebagai tidak profesional.

"Saya telah bertemu dengan Setiausaha Agung Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM), Datuk Azzuddin Ahmad minggu lepas memaklumkan pendirian, kedudukan, sumber dan kemampuan saya yang terhad daripada segi kewangan untuk membantu persatuan," katanya dalam satu kenyataan di sini.

Katanya, masalah kewangan yang dihadapi PAFA sehingga menyebabkan tunggakan gaji pemain bagi Jun dan Julai antaranya turut disumbangkan jumlah kutipan tiket yang tersangat rendah.

Bagaimanapun beliau berkata, PAFA sedang menggandakan usaha untuk mengisi tabung PAFA dan seterusnya melangsaikan tunggakan gaji pemain terbabit.

"Setelah mengemudi PAFA selama tujuh bulan, saya mendapati tanggungan hutang lapuk persatuan mencecah lebih RM3 juta," katanya.

Beliau berkata, pihaknya difahamkan segala peruntukan tahunan kepada persatuan dari FAM telah dipohon untuk didahulukan termasuklah peruntukan 2009.

Rabu lepas, Dr. Zambry membidas sesetengah pihak yang mendakwa beliau mendesak Mohammad Nizar meletak jawatannya sebagai presiden PAFA.

"Saya tidak pernah mendesak Nizar letak jawatan (Presiden PAFA). Tetapi sebagai manusia yang bertanggungjawab kita mesti sedar dan tidak bersikap angkuh jika sudah tidak mampu melaksanakan sesuatu tugas," katanya.

Beliau juga kurang senang dengan 'putar-belit' sesetengah pihak kononnya beliau mendesak Nizar melepaskan jawatan itu bagi menyelesaikan isu gaji pemain Skuad Seladang.

"Saya tidak pernah sentuh isu ini sehingga ditanya pemberita mengenai masalah gaji pemain yang tidak dibayar dan bagi saya kalau tidak mampu lebih baik letak jawatan," katanya. - BERNAMA
0 Komentar untuk "SUKAN : SABTU 11 JULAI 2009 - Nizar cari waktu sesuai"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI