LIGA SUPER : SABTU 11 JULAI 2009 - Nizaruddin mahu lakar sejarah - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

LIGA SUPER : SABTU 11 JULAI 2009 - Nizaruddin mahu lakar sejarah

Nizaruddin mahu lakar sejarah

Oleh Kamudin Baharom
bhsukan@bharian.com.my

SELEPAS mengakui peluang Perlis untuk menjulang kejuaraan Liga Super kian sukar, penyerang utamanya, Mohd Nizaruddin Yusoff kini mengalih tumpuan memburu gemilang peribadi untuk dinobatkan selaku Pemenang Kasut Emas liga musim ini.

Segalanya sukar untuk Singa Utara bergelar juara liga selepas hanya mampu seri 1-1 dengan Perak Selasa lalu, untuk membolehkan Selangor menjarakkan jurang mata ke empat dengan 57 mata, dengan baki dua perlawanan.

Namun, Nizaruddin tetap bersemangat untuk memastikan dirinya mampu menjadi penjaring terbanyak Liga Super musim ini.

“Memang saya sedikit terkilan kerana biarpun turut menjaringkan satu gol pada perlawanan di Ipoh itu, ianya tidak cukup membantu pasukan meraih kemenangan apabila hanya seri 1-1.

"Untuk menebus kehampaan, saya kini lebih bertekad untuk memburu anugerah Pemenang Kasut Emas Liga Super musim ini,” katanya.

Bagi bekas penyerang kebangsaan itu, jaringan itu di Ipoh, Selasa lalu adalah yang ke-16, sekali gus meletakkan dirinya sebagai penjaring terbanyak pada kempen Liga Super setakat ini mengatasi pencabar terdekat, penyerang Kelantan, Indra Putra Mahyuddin (13 gol).

Secara keseluruhannya pada kempen Liga Malaysia musim ini, dia sudah menjaringkan sebanyak 22 gol untuk Perlis dengan 16 daripadanya pada Liga Super manakala selebihnya Piala FA.

“Jika berdasarkan keputusan perlawanan di Ipoh itu, peluang untuk Perlis mengejar Selangor memburu kejuaraan Liga Super, boleh dikatakan sudah berakhir.

"Bagaimanapun, saya yakin dan percaya rakan sepasukan tetap bersemangat untuk meneruskan perjuangan hingga ke akhir saingan bagi memastikan Perlis muncul sebagai naib juara musim ini," katanya.
0 Komentar untuk "LIGA SUPER : SABTU 11 JULAI 2009 - Nizaruddin mahu lakar sejarah"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI