SUKAN : SABTU 16 MEI 2009 - LIGA SUPER 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

SUKAN : SABTU 16 MEI 2009 - LIGA SUPER 2009

Wan Jamak mahu skuad bangkit
Oleh Mohd Amin Jalil
bhsukan@bharian.com.my


PENGENDALI Negeri Sembilan, Wan Jamak Wan Hassan mahu anak buahnya bangkit dengan memastikan kemenangan apabila menentang Pahang di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi malam ini dalam usaha memburu gelaran musim ini.

Ini berikutan impian mereka merangkul kejuaraan atau setidak-tidaknya mempertahankan reputasi sebagai naib juara liga, terjejas selepas tewas kepada Terengganu, 6 Mei lalu, sekali gus menyaksikan mereka turun satu tangga ke tempat keempat dalam carta liga.

"Kami tidak boleh kehilangan mata lagi kerana ia hanya akan menyukarkan laluan untuk memburu kejuaraan liga, tambahan pula saingan sudah memasuki pertengahan musim dengan setiap mata amat berharga buat pasukan.

"Pemain sudah diingatkan bahawa mereka perlu memberikan persembahan terbaik dalam setiap perlawanan dan jadikan kegagalan sebelum ini sebagai pengajaran.

"Walaupun Pahang berada pada kedudukan dua pasukan terbawah carta, ia tidak harus dipandang rendah, sebaliknya pemain perlu memanfaatkan kelebihan beraksi di gelanggang sendiri dengan keputusan yang memuaskan," katanya.

Begitupun, bekas pengendali kebangsaan itu tetap yakin dengan keupayaan pemain skuad dalam memastikan misi mengutip tiga mata itu.

"Saya yakin dengan keupayaan pemain yang membarisi skuad ini seperti Rezal Zambery Yahya, Idris Karim dan Mohd Shukor Adan, selain kembar, Mohd Aidil Zafuan dan Mohd Zaquan Adha (Abdul Radzak). Setakat ini persembahan mereka tidak diragukan.

"Namun apa yang saya harapkan mereka dapat mengekalkan prestasi itu sepanjang perlawanan yang bakal dihadapi terutama ketika menentang Pahang malam esok (hari ini)," katanya.






Perlis harap penyokong tempatan
Oleh Kamudin Baharom
bhsukan@bharian.com.my

PERLIS yang turun memburu kemenangan menentang Kelantan pada saingan Liga Super di Stadium Utama Negeri, Kangar, malam ini mengharapkan sokongan terutama penyokong tempatan.

Sokongan penonton sangat diharap ketika tuan rumah percaya Kelantan yang juga naib juara Piala FA, mahu bangkit selepas diaibkan Negeri Sembilan dan Johor FC.

“Saya percaya, Kelantan pasti tidak akan rela untuk terus diaibkan, sebaliknya mereka mampu mengejutkan Perlis untuk mencuri tiga mata," kata penolong jurulatih Perlis, Azamri Zali.

Mengenai barisan pemain yang bakal diturunkan, beliau mengesahkan semua pemain utama bakal diturunkan kecuali penyerang muda, Ahmad Fakri Sharaani yang digantung permainan selepas dilayangkan kad merah pada perlawanan menentang PDRM, 5 Mei lalu.
0 Komentar untuk "SUKAN : SABTU 16 MEI 2009 - LIGA SUPER 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI