Tuan Ibrahim Tuan Man: Perkasa Pakatan Rakyat - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

Tuan Ibrahim Tuan Man: Perkasa Pakatan Rakyat

PAS akan memperkasakan Pakatan Rakyat dengan penyusunan semula kekuatan antara parti PAS dan PKR di samping beberapa buah parti di Semenanjung, Sabah dan Sarawak.

Mesyuarat bersama PKR yang diadakan minggu lepas bersetuju untuk mengukuhkan muafakat melalui perbincangan di peringkat negeri dan Wilayah Persekutuan. Pakatan Rakyat tanpa DAP adalah satu platform politik yang masih utuh dan kekal sehingga kini.

Pakatan Rakyat masih lagi wujud dan ini dibuktikan melalui sokongan dan kerjasama politik di Selangor dan Kelantan. Keadaan ini menyebabkan ada pihak yang iri hati lalu menimbulkan spekulasi seperti Langkah Rawang sebagai cubaan menghuru-harakan politik Selangor.

Realitinya di Malaysia, paksi politik dan perubahan total negara hanya akan berlaku bila paksi politik Melayu / Bumiputera membuat perubahan. Tindakan PAS memutuskan hubungan dengan DAP dilihat sebagai satu anjakan besar perubahan di kalangan pengundi Melayu, apabila 'bebanan' PAS dituduh sebagai alat DAP tercabut dari pundak politik PAS.

Anjakan besar juga dijangka berlaku di kalangan pengundi Melayu apabila kos dan kualiti kehidupan mereka terus dihimpit oleh polisi-polisi dan penyelewengan pentadbiran Umno-BN seperti peningkatan kadar GST yang dijangkakan akan berlaku dalam masa setahun dua jika negara terus kehilangan sumber pendapatan dan terpaksa bergantung kepada GST untuk menampung perbelanjaannya.

Kegagalan Umno/BN dalam mengurus tadbir negara dan kontroversi tidak henti mengiringi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kerana dana derma RM2.6 bilion dan 1MDB, kini sudah memberi petanda bahawa masa sudah tiba untuk anjakan paradigma politik di kalangan pengundi Melayu / Bumiputera demi kesejahteraan ekonomi dan masa depan negara.

Tuan Ibrahim Tuan Man
Timbalan Presiden PAS
24 Oktober 2015

0 Komentar untuk "Tuan Ibrahim Tuan Man: Perkasa Pakatan Rakyat"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI