The Unspinners Memesongkan Fakta - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

The Unspinners Memesongkan Fakta

http://theunspinners.blogspot.com/2009/12/newsbreaker-dokumen-bukti-diskriminasi_04.html




Kerajaan negeri telah memperuntukkan sebanyak RM 12 juta untuk diagih-agihkan kepada sekolah agama, tamil dan cina di Selangor. Amalan pembahagian adalah dibahagi-bahagikan mengikut pecahan bilangan jumlah sekolah dan pelajar.

Sekolah Agama Rakyat di Selangor dengan 498 sekolah meliputi lebih 59% jumlah pelajar seluruh Selangor. Sekolah cina 32% (108) dan sekolah tamil 9% (97).

Semasa perkara ini dibentangkan dalam mesyuarat exco, Teresa Cock membantah cara pembahagian demikian dan menuduh ianya tidak adil dan bersifat "racist". YB-YB Melayu Islam hanya diam membatu dan langsung tidak membantah.

Khalid Gagap memutuskan peruntukan dibagi samarata untuk setiap jenis sekolah menerima peruntukkan sejumlah RM 4 juta. Maknanya RM4 juta dibahagaikan diantara 97 sekolah Tamil. 108 buah sekolah Cina dibagai-bagikan peruntukan RM4 juta. Manakala, sekolah agama sebanyak 498 buah kena kongsi jumlah RM4 juta itu!


Tidak cukup itu, Khalid Gagap telah beri peruntukan tambahan berjumlah RM 2 juta kepada 4 sekolah Cina - Sek.Men Kwang Hua, Pin Hua School Klang, Sek Men Chung Hwa dan Sek. Men Hin Hua, Klang pada 27 Jun 2009. Ini adalah peruntukan yang berasingan dari peruntukan RM 4 juta untuk semua sekolah Cina.

Pelajar Sekolah Ugama yang paling rugi. Bilangan ramai tetapi peruntukkan paling sedikit. Sudahlah tu, Sekolah CIna dapat lagi peruntukan tambahan.

Ini bukti Khalid Ibrahim dan exco Melayu Islam sanggup gadaikan nasib dan masa depan pelajar Melayu untuk tunduk kepada kegelojohan Cina DAP dan Bukan Melayu dalam PKR.

Ini bukti betapa rasis DAP hingga hanya pentingkan kaum Cina tanpa mahu memberi pertimbagan untuk berlaku adil kepada pelajart Islam yang lebih ramai di negara ini.

Mana-mana komen tuduh rasis akan dibuang. Lihat juag rasisnya Theresa Kok DAP.


PELIK!!!!

Terang2 dekat situ dah berikan berapakah jumlah bantuan yg akan diberikan, kepada si AntFITNAH ni kata dapat RM 4 juta???

Adakah ini kerja blogger2 UMNO yg tak cerdik, hanya pandai memutar-belitkan cerita walhal fakta dekat situ dengan jelas kata sebaliknya

Ingatkan benda2 mcm ni hanya berlaku dlm OTOSAN, BERITA HAIRAN dll rupa2nya BALACI2 UMNO pon belajar drpd diaorg

Manusia ini juga yg masuk paper kata Tok Guru Nik Aziz ada berjuta2 aset tu?????

Itupon ada juga BALACI2 UMNO percaya dengan puak2 manusia jenis mcm ni
0 Komentar untuk "The Unspinners Memesongkan Fakta"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI