NASIONAL : SABTU 22 OGOS 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

NASIONAL : SABTU 22 OGOS 2009

Pulanglah Sufiah
KUALALUMPUR: "Saya bersyukur dia sudah insaf dan berharap sinar Ramadan kaliini akan membuka pintu hatinya untuk kembali ke pangkuan keluarga dansaya tetap menerimanya sama seperti Sufiah yang dulu," kata HalimahtonYusof - ibu wanita genius Matematik, Sufiah Yusof, 24.

MB Selangor diarah bayar RM66.67 juta kepada Bank Islam
KUALALUMPUR: Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim,diperintah membayar RM66.67 juta kepada Bank Islam Malaysia Berhad bagipinjaman pembelian saham Guthrie pada 2001 ketika beliau menjadi ketua pegawai eksekutif syarikat itu








Najib mahu Muslim jadi contoh
PUTRAJAYA: Datuk Seri Najib Razak mahu umat Islam di negara ini menjadikan Ramadansebagai bulan untuk bersedekah dan mempamerkan semangat Islam sebenarkepada rakan bukan Islam.

Halimahton kongsi didik anak pintar
KUALALUMPUR: Kemampuannya mendidik lima anak di United Kingdom (UK) sehinggamenjadi pelajar genius Matematik yang berjaya memasuki universiti bagikursus sarjana pada usia muda dan terkenal di seluruh dunia,menyebabkan Halimahton Yusuf, berhasrat mengembangkan kaedah pendidikanyang digunakannya itu untuk membantu ibu bapa di Malaysia memiliki anakpintar seawal usia muda.

Lebih daripada sekadar lumba kereta
TUMPUANdunia kembali terarah ke Singapura apabila tibanya September bagimenyaksikan kemeriahan dan kehangatan satu-satunya permulaan FormulaOne yang berlangsung pada waktu malam. Suasana perlumbaan 2009 Formula1 Singtel Singapore Grand Prix dijangka lebih meriah berbanding tahunlalu dan lebih ramai peminat sukan permotoran bakal memenuhi litarperlumbaan di Marina Bay.

Mangsa H1N1 dilindungi insurans
KUALALUMPUR: Persatuan Insurans Hayat Malaysia (Liam) mengesahkan pihaknyamelindungi pesakit yang menghidap penyakit berjangkit seperti selesemababi (H1N1) walaupun ada syarikat tidak berbuat demikian.

Tiada kes kematian dalam 24 jam
BUKITMERTAJAM: Tiada kematian akibat wabak selesema babi (H1N1) sepanjangtempoh 24 jam menjadikan jumlah korban akibat wabak itu sehinggasemalam, kekal 68 orang sejak kematian pertama membabitkan seorangpelajar warga Indonesia, dilaporkan pada 21 Julai lalu.

Keterbukaan Najib mirip Tunku
KUALALUMPUR: Kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak perlu diberipeluang sekurang-kurangnya sembilan bulan bagi membuktikan kemampuansebenarnya, kata Presiden Institut Kajian Politik dan Ekonomi (Ikape),Tan Sri Abdullah Ahmad.

Pengguna kad Touch n' Go kini mencecah 5.9 juta
KUALALUMPUR: Pengguna kad Touch n' Go kini mencecah 5.9 juta dengan 3.7 jutadaripadanya adalah pengguna lebuh raya, manakala 2.7 juta lagi terdiridaripada mereka yang menggunakan kad pintar itu untuk tujuan lain.
0 Komentar untuk "NASIONAL : SABTU 22 OGOS 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI