JENAYAH & MAHKAMAH : KHAMIS 13 OGOS 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

JENAYAH & MAHKAMAH : KHAMIS 13 OGOS 2009


Kasitah bebas
KUALA LUMPUR 12 Ogos - Bekas Menteri Tanah dan Pembangunan Koperasi,Tan Sri Kasitah Gaddam hari ini dilepas dan dibebaskan oleh MahkamahTinggi di sini daripada tuduhan rasuah dan melakukan penipuan, hampir13 tahun lalu.

Kelibat Beng Hock dalam CCTV
SHAHALAM 12 Ogos - Meskipun raut wajah Teoh Beng Hock tidak dapat dilihatmenerusi rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di Plaza Masalam namunberdasarkan bentuk badan dan pakaian, mendiang dikenal pasti masukmelalui lobi tingkat empat, bangunan itu pada pukul 6.08 petang, 15Julai lalu.

Pegawai penyiasat 'terlupa' catat butiran pegawai SPRM
SHAH ALAM 12 Ogos - Seorang pegawai penyiasat polis mengaku terlupauntuk mengambil butir-butir peribadi beberapa pegawai SuruhanjayaPencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang mengesahkan bahawa mayat TeohBeng Hock yang ditemui mati di tingkat lima Plaza Masalam di sini pada16 Julai lalu adalah saksi mereka.

Inkues diteruskan tanpa ikut kronologi senarai saksi
SHAH ALAM 12 Ogos - Prosiding inkues siasatan kematian Teoh Beng Hockyang masuk hari ketujuh diteruskan tanpa mengikut kronologi ekorankeadaan Pakar Perunding Kanan Perubatan Forensik, Dr. Khairul AzmanIbrahim yang asyik terbatuk-batuk sejak semalam mengadu semakin tidaksihat hari ini.

Karpal sebut kata menghasut
KUALA LUMPUR 12 Ogos - Mahkamah Tinggi di sini hari ini diberitahubahawa Pengerusi DAP, Karpal Singh telah menyebut kata-kata yangmempunyai kecenderungan menghasut berkaitan Sultan Perak pada sidangakhbarnya, semasa pergolakan politik di negeri Perak ketika itu.

Hasrat Munawar ditolak
PUTRAJAYA 12 Ogos - Bekas penulis ucapan Datuk Seri Anwar Ibrahim, Dr.Munawar Ahmad Anees gagal dalam permohonan semakan di Mahkamah Rayuanagar merit rayuan terhadap kes liwatnya 11 tahun lalu didengar diMahkamah Tinggi.

Fareez tidak sanggup dimalukan
Noraniza bengang dengan media

KUALA LUMPUR 12 Ogos - Perbicaraan tuntutan harta sepencarian antarapenyanyi Noraniza Idris ( gambar ) terhadap bekas suaminya 'beraliharah' apabila Fareez yang sebelum ini terus meninggalkan mahkamahselepas tamat prosiding bersedia menjawab pelbagai soalan daripadamedia.

Pernikahan Joe Radzwill-Aida Rahim di Yala sah
KUALA LUMPUR 12 Ogos - ''Aku terima nikahnya, Khalidah Adibah Ahmad dengan mas kahwin RM80, tunai.''

Abang Siti Nurhaliza urus harta pusaka bapa
KUALA LUMPUR 12 Ogos - Mahkamah Tinggi Syariah di sini hari inimembenarkan permohonan abang penyanyi nombor satu negara, Datuk SitiNurhaliza untuk menguruskan harta pusaka bapa mereka, AllahyarhamTarudin Ismail yang meninggal dunia Februari lalu.

Roslin tuntut ganti rugi RM50,000
KUALA LUMPUR 12 Ogos - Kisah perkahwinan singkat pemain badminton negara, Roslin Hashim masih belum berakhir.

PDRM terus bantu kesan Noordin
KUALA LUMPUR 12 Ogos - Polis Diraja Malaysia (PDRM) akan terusbekerjasama dengan Polis Indonesia untuk mengesan Noordin Mat Topselepas lelaki yang ditembak mati pada Sabtu lalu, disahkan bukanpengganas paling dikehendaki di republik itu.

'Telahan Noordin masih hidup tepat'
JOHOR BAHRU 12 Ogos - "Sejak awal lagi, naluri hati saya kurang yakindengan laporan media bahawa menantu saya terbunuh dalam serbuan polisminggu lalu.






Dua pelacur maut terjun pangsapuri
GEORGETOWN: Dua wanita Vietnam yang disyaki terbabit dalam kegiatan pelacuran, matiselepas terjatuh dari tingkat 11 pangsapuri yang diserbu polis, malamkelmarin.

Abang urus pusaka ayah Siti Nurhaliza
KUALALUMPUR: Mahkamah Tinggi Syariah di sini semalam, membenarkan permohonansijil faraid dikeluarkan bagi pembahagian harta pusaka milikAllahyarham bapa penyanyi nombor satu tanah air, Datuk Siti NurhalizaTarudin.

Kasitah bebas 2 tuduhan rasuah
KUALALUMPUR: Bekas Menteri Tanah dan Pembangunan Koperasi, Tan Sri KasitahGaddam dilepas dan dibebaskan oleh Mahkamah Tinggi di sini, semalamatas dua tuduhan rasuah dan menipu membabitkan 16.8 juta saham, pada 13tahun lalu.

Loke, Ooi dipanggil kes hina Islam, Sultan Perak
KUALALUMPUR: Polis akan memanggil Ketua Pemuda DAP, Loke Siew Fook dan AhliParlimen Jelutong dari parti sama, Jeff Ooi untuk disoal siasatberhubung dakwaan menghina Islam dan Kesultanan Perak.

PDRM bantu jejak Noordin
KUALALUMPUR: Polis Diraja Malaysia (PDRM) memberi jaminan akan terusmembantu polis Indonesia menjejaki dan menahan Noordin Mohd Top selepaslelaki yang ditembak mati di Jawa Tengah, Sabtu lalu, disahkan bukansuspek pengganas paling dikehendaki Asia itu.

Kayveas didapati sah Presiden PPP
PUTRAJAYA:Siasatan Pejabat Pendaftar Pertubuhan (ROS) mendapati, Datuk M Kayveasmasih Presiden Parti Progresif Penduduk (PPP) yang sah berdasarkanpemilihan majlis tertinggi parti itu bagi sesi 2005-2010 padaPerhimpunan Agung parti itu pada 2 Oktober 2005.

Penyiasat tak buat catatan
SHAHALAM: Prosiding inkues kematian Teoh Beng Hock semalam diberitahu,tiada sebarang catatan dibuat oleh pegawai penyiasat SuruhanjayaPencegahan Rasuah (SPRM) ketika menyoal siasat Teoh.
0 Komentar untuk "JENAYAH & MAHKAMAH : KHAMIS 13 OGOS 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI