HIBURAN : KHAMIS 20 OGOS 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

HIBURAN : KHAMIS 20 OGOS 2009


Cabaran besar buat mereka
TEATER muzikal Tun Abdul Razak membuka tirainya pada 16 Ogos lalu diPanggung Sari, Istana Budaya (IB) dan akan berakhir malam ini.


Rosyam selamatkan Iqbal Mazlan
BUATpertama kalinya undian khidmat pesanan ringkas (SMS) yang kerap'meraja' dalam program realiti kecundang di Pentas Akhir Pilih Kasihyang melabuh tabir pada hujung minggu lepas.

150 program sempena kempen NegaraKU
SEMPENAmeraikan sambutan kemerdekaan negara yang ke-52, Astro menyediakanlebih 150 buah program menarik bagi mengisi kempen NegaraKU, The BestOf 1Malaysia yang berlangsung selama sebulan bermula 15 Ogos lalu.


Rezeki Ramadan Zur Eda
HADIRsahaja Ramadan, selain bulan memperbanyakkan amal ibadah, pasti ramaidaripada kita yang menanti saat ini untuk menambah pendapatan denganmenjual juadah berbuka puasa.


Hanya 300 orang tonton persembahan Afgan
Disebalik nama-nama besar dari Indonesia, sistem audio dan visual yangbagus, konsert Illuminight - A Light Beat Of Love yang berlangsung diStadium Indoor Arena, Bukit Kiara Kuala Lumpur, Ahad lalu gagal menarikpeminat seni tanah air untuk menyaksikan konsert berkenaan.Hasilnyastadium yang boleh memuatkan penonton sehingga 5,000 orang hanyadihadiri tidak lebih daripada 300 penonton sahaja!Walaupun artis-artisyang hebat membuat persembahan iaitu kumpulan pop soul, Maliq &D'Essentials; pemenang anugerah Artis Lelaki Terbaik dan Album TerbaikAnugerah Planet Muzik 2009 (APM2009), Afgan Syahreza; Kumpulan Terbaikdan Artis Indonesia Paling Popular(APM 2009), Yovie & Nuno; danAtilia, sayang sekali ia tidak berjaya mengajak penonton untuk datangsama-sama berhibur dengan mereka.






Konsert berbayar hilang eksklusif
Penggiat seni perlu mencari formula terbaik dalam menangani lambakankonsert percuma yang bercambah di seluruh negara. Ia bukan sahajamembunuh konsert berbayar bahkan merendahkan nilai seni dan harga dirianak seni.


Anjurkan hanya di luar KL
"Kami di TV3 mengadakan konsert Jom Heboh secara percuma kepadamasyarakat semata-mata ingin menjalankan tanggungjawab sosial kepadamereka" – FADZLINIZA

Ya, kami akan menikah
"Tidak dinafikan, saya ada juga impian untuk mengenakan tudung suatuhari nanti. Siapa saja yang tidak ada keinginan untuk melakukanperubahan terhadap diri. Paling pasti, kedua-dua ibu bapa saya bakalterkejut dengan perubahan mendadak ini nanti" – SOFIA


Simon tidak tiru Bon Jovi
BIARPUN sekadar meraih tempat keenam dalam program realiti One In AMillion 3 (OIAM3), lelaki ini tidak pernah berhenti berusaha.


Edison dimalukan
Walaupuntelah menerima pelbagai cemuhan sebelum ini gara-gara skandal fotoseksualnya dengan beberapa artis wanita, nasib malang Edison Chen belumberakhir.


Ajar artis lambat
KISAH yang diceritakan oleh seorang teman Marilyn yang kerjayanyamencantikkan wajah orang perihal tentang seorang artis wanita yang baruberlakon dalam satu filem sahaja dan beberapa buah drama.








Gadis Remy?
HARIini, usia pelakon Nur Kasih yang membawakan watak Siti Sarah inimenginjak 19 tahun. Lalu, kalau mahu mendasari hati anak bongsu duaberadik ini mengenai soal perasaan dan hati agaknya mungkin masihterlalu awal.

Cafe Akhil Hayy dihenti
PROGRAMCafe Akhil Hayy yang disiarkan stesen televisyen berbayar Astro Oasissaluran 106 dan sudah memasuki musim ketiga tidak akan disambung semulakerana menghadapi kemelut dua isu yang membabitkan dua personaliti,baru-baru ini.

Gosip kuatkan cinta Siti, Datuk K
JIKApasangan lain menantikan ucapan tahniah di hari ulang tahun perkahwinanmereka, lain pula ceritanya dengan penyanyi nombor satu tanah air,Datuk Siti Nurhaliza Tarudin, Saban tahun dia menanti apa pula kisahsensasi mengenai rumah tangganya yang akan didedahkan, seterusnyamembangkitkan kontroversi.

Epilog: Songkok ajak hayati semangat 1Malaysia
KELMARINsaya berpeluang mengikuti pratonton satu drama tempatan dalam bentuktelefilem berjudul Songkok. Drama itu dijangka disiarkan menerusi TV2pada malam esok. Menerusi arahan Jurey Rosli, Songkok memberi satupernyataan semangat muhibah rakyat negara ini yang pelbagai kaum tetapisaling memahami dan menghormati hak masing-masing.

Dengarnya...: Inul bergoyang gerudi di Sabah, Sarawak
KALAUada yang masih ingat Julai tahun lalu, Ratu Dangdut Goyang Gerudi, InulDaratista dijadualkan membuat persembahan konsert di Johor Bahru (JB).Bagaimanapun konsert itu dibatalkan apabila dikatakan mendapattentangan pihak berkuasa tempatan.

Dengarnya...: Tarik diri gara-gara bayaran 'ciput'
CIKNormah hairan kenapa pelakon cantik yang seorang ini tidak kelihatangambarnya sewaktu pelancaran sebuah filem baru-baru ini. Malah rakansepejabat Cik Normah memberitahu pelakon itu yang ditemuinya dalam sesifotografi pada hari yang sama berlangsungnya sidang media filemterbabit, memang sudah bersiap untuk ke majlis itu.

Dengarnya...: Rosyam 'naik hantu'
AHADlalu, Cik Normah sempat luangkan masa menonton di rumah pertandinganakhir Pilih Kasih yang diadakan di Kompleks Penyiaran Tuanku Mohammad,Senawang, Seremban. Cik Normah tak nak sentuh, siapa yang menang, siapayang kalah. Yang Cik Normah nak sentuh ialah mengenai kisah di belakangtabir yang tak nampak di dalam skrin TV.

Korban rambut demi watak
DEMImenghayati watak sebagai Perdana Menteri ke-2, Tun Abdul Razak, pelakonRashidi Ishak sanggup mengorbankan rambutnya khusus untuk TeaterMuzikal Tun Abdul Razak yang akan melabuhkan tirainya malam ini.

Dokumentari Paradigm sempena kemerdekaan
PENGISIANprogram menarik sepanjang Bulan Kemerdekaan menerusi Radio TelevisyenMalaysia (RTM) akan dilengkapi dengan dokumentari Inggeris Khas Merdekaberjudul Paradigm.







Sinar baru Yuni
"Sepi hati, terjadi lagimungkin sampai mati, aku sepibiar senyum hadir di harikunamun itu hanya ada di bibir, di bibir saja."

Sukarnya bawa nama legenda
WALAUPUN judulnya Jalan Merdeka, persembahan drama arahan KabirBhatia ini berkonsepkan komedi ringan yang menjejaki perjalanan hiduptiga lelaki berbeza bangsa, berlatar pelbagai peristiwa dan pencapaianpenting negara sama ada dalam bidang hiburan, sukan, politik, ekonomidan sosial.

Kehilangan Ustaz Asri
PEMERGIAN Allahyarham Mohd Asri Ibrahim, ke rahmatullah pada 13 Ogoslalu, jelas meninggalkan kesan cukup mendalam yang tidak terbataskepada kaum keluarga dan saudara-mara saja malah, sahabat handaimahupun peminat Rabbani.

Lagu asli ada harga
DALAM usia 69 tahun, penyanyi veteran Samsudin Lamin masih gagahmeneruskan usaha memperjuangkan irama asli. Katanya, kesihatannya baikwalaupun bukan seperti orang muda kerana masih mampu untuk melakukanpersembahan serta merakamkan album baru.

Rabbani takkan terkubur
KEMBALINYA vokalis utama kumpulan nasyid Rabbani, AllahyarhamMohamad Asri Ibrahim ke Rahmatullah Khamis lalu, masih segar di ingatandan dirasai hinggalah saat ini.

Rahim muda di pentas
RAHIM Maarof mula dikenali ketika tampil selaku vokalis kumpulanheavy metal, Whitesteel, satu daripada lima kumpulan mengetengahkanmuzik berat ketika bersaing dalam Battle of the Bands (BOTB) padapertengahan 1980-an.

Teruja dipilih Shuhaimi
IMPIAN pendatang baru, Lana Nordin untuk bekerja di bawah pengarahterkenal, Datin Paduka Shuhaimi Baba tercapai apabila ditawarkanberlakon dalam drama bersiri Waris Jari Hantu terbitan Pesona PicturesSdn Bhd, yang kini dalam penggambaran.

Borak Lokasi: Tonton filem klasik untuk hasil terbaik
MULANYA Tiar Razlan Ismail, 45, menyolek pengantin barulah diamenceburi bidang solekan untuk drama dan filem. Itupun ia bermulasecara kebetulan menggantikan kawannya yang ketika itu mendapat tawaranmenjadi jurusolek artis untuk drama Aku, Atuk dan Emak.

Borak Lokasi: 'Pendapat pelakon diambil kira'
DEMI mencari lokasi yang sesuai untuk menggambarkan suasanakemerdekaan negara pada 1957, Kabir Bhatia sanggup meredah jauh diPenampang, Kuala Selangor. Di perkampungan nelayan yang dipenuhideretan kedai lama itu bagaikan sebuah studio kepada pengarah danproduser yang ingin menghidupkan semula suasana era 50-an.

Borak Lokasi: Cari barang antik kerja mencabar
UNTUK mengembalikan suasana zaman silam, jelas pengarah seni, AliMohamad, 52, ia kerja yang rumit untuk mencari barang lama sepertiradio, alat memasak air panas, botol oren dan cawan lama. Jika susahmencari barang diperlukannya seperti meja dan dan kerusi fesyen lamaAli sanggup mengupah orang untuk membuatnya.

Borak Lokasi: Belek majalah, gambar lama
RAMAI gemar menonton drama atau filem berdasarkan zaman silam,tetapi mereka yang bekerja di belakang tabir bagaikan hendak 'pecahkepala' untuk mencari barangan lama.

Soseh Soseh: Akhil Hayy hina wanita?
SEJAK berita pernikahan penceramah bebas, Akhil Hayy dengan penyanyidan pelakon, Waheeda disiarkan semua akhbar utama Isnin lalu,macam-macam cerita yang SS dengar. Baik teman di pejabat, pembaca yangmembuat panggilan dan juga mereka yang bergosip di Internet.

Soseh Soseh: Gadis comel lentuk di bahu pelakon
BARU-baru ini, seorang teman SS menghadiri satu sidang media. Bolehdikatakan, ramai jugalah wartawan yang hadir termasuk wakil mediaasing. Namun, lebih menarik perhatian rakan SS mengenai aksi mesraseorang artis lelaki dengan temannya.

Hiburan seisi keluarga
SEBAGAI saluran baru buat pelanggan Astro, tayangan filem menarikuntuk hiburan seisi keluarga disajikan Astro Citra (saluran 131)sepanjang bulan ini.
0 Komentar untuk "HIBURAN : KHAMIS 20 OGOS 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI