SUKAN RABU 01 JULAI 2009 : MyTeam perlu fikir niat tarik diri - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

SUKAN RABU 01 JULAI 2009 : MyTeam perlu fikir niat tarik diri

MyTeam perlu fikir niat tarik diri

Oleh Ahmad Khawari Isa
ahmadkhawari@bharian.com.my

ADA 'bahaya' menanti UPB-MyTeam yang sekali gus memaksa pengurusan kelab itu untuk kembali memikirkan niat menarik diri daripada kancah saingan Piala Malaysia ekoran beban kewangan kini dihadapi.

Ianya gara-gara peraturan pertandingan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) yang bukan hanya bakal menggantung kelab itu selama tiga tahun, tetapi turut melarang pembabitan jurulatih dan pegawainya untuk tempoh sama.

Semua itu tertera dalam penjelasan ketika pengurusan kelab itu mengadakan pertemuan dengan wakil Jawatankuasa Pertandingan Tempatan FAM, kelmarin.

“Pertemuan itu bertujuan menerangkan kepada pengurusan MyTeam mengenai kesan tindakan mereka mahu menarik diri itu, seperti digariskan dalam peraturan pertandingan.

“Pengurusan kelab itu juga diberikan tempoh seminggu untuk memikirkan kembali permohonan mereka untuk menarik diri itu,” kata timbalan pengerusi jawatankuasa, Wan Nizam Wan Omar.

MyTeam diwakili pengurus pasukannya, Yaakob Husaini, dalam pertemuan itu yang turut dihadiri wakil Persatuan Bola Sepak Perak (Pafa) - anggota gabungan FAM yang menaungi kelab itu.

Ia bermakna, jika MyTeam meneruskan hasrat untuk menarik diri daripada Piala Malaysia - yang bakal dituruti pengunduran daripada Liga Super musim depan - semua pegawai termasuk presidennya, Khairy Jamaluddin, tidak akan dibenarkan terus terbabit dalam kancah bola sepak tempatan.

Reaksi balas daripada MyTeam itu kemudiannya akan dibincangkan Jawatankuasa Pertandingan Tempatan FAM pada mesyuarat dijadualkan, minggu depan.

Isu beban kewangan itu sebelumnya diakui Khairy yang tidak menolak kemungkinan bakal memaksa MyTeam menarik diri - biarpun itu adalah pilihan terakhir ketika ada usaha lain dicari buat menyelamatkan cabaran kelab berkenaan.
0 Komentar untuk "SUKAN RABU 01 JULAI 2009 : MyTeam perlu fikir niat tarik diri"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI