KEPUTUSAN LIGA SUPER RABU 01 JUALI 2009 : Selangor kekal terajui Liga Super - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

KEPUTUSAN LIGA SUPER RABU 01 JUALI 2009 : Selangor kekal terajui Liga Super

Selangor kekal terajui Liga Super


PENYERANG Selangor, Mohd Safee Sali (kanan) berjaya merampas bola daripada pemain KL Plus, Ramesh Lai Ban Huat pada perlawanan Liga Super di Stadium Shah Alam, malam tadi. Selangor menang 1-0.

Merah Kuning semakin hampiri misi tamat kemarau kejuaraan liga

SELANGOR semakin menghampiri misi menamatkan kemarau kejuaraan liga selama sembilan tahun, dengan terus kekal sebagai pendahulu Liga Super apabila menewaskan KL Plus 1-0 di Stadium Shah Alam malam tadi.

Pasukan bimbingan K Devan memulakan perlawanan dengan agresif apabila mencipta peluang gol seawal minit ke-10, tetapi hantaran cantik R Surendran dari sebelah kiri kawasan KL Plus gagal disudahkan Rudie Ramli walaupun tiada pemain lawan mengawalnya ketika itu.

Kegagalan tuan rumah menyempurnakan peluang awal itu memberi keyakinan kepada KL Plus untuk mula mengawal permainan dengan pemain tengahnya, Reeshafiq Alwi berjaya menjana jentera tengah pelawat dengan baik pada babak pertama.

Peluang terbaik KL Plus pada babak pertama hadir pada minit ke-30, apabila Reeshafiq melakukan umpanan tepat kepada Mohd Lot Abu Hassan yang melakukan rembatan kencang dari hujung kotak penalti Selangor, tetapi percubaannya itu berjaya didakap kemas penjaga gol, Hamsani Ahmad.

Selangor mula memperkemaskan permainan pada babak kedua dengan kemasukan Amirulhadi Zainal dan pemain sayap itu muncul wira Merah Kuning apabila menyempurnakan hantaran Surendran pada m-78 untuk mengesahkan tiga mata berharga.

Di Stadium Tuanku Abdul Rahman Paroi, Perlis terus menghambat Selangor dalam perebutan tangga teratas dengan kemenangan 4-0 ke atas Negeri Sembilan dengan gol hatrik Nizaruddin Yusof (m-26, 56, 77) dan Ahmad Fakri Shaarani (m-89).

Di Stadium Darulaman, jaringan tunggal Mohd Afif Aminuddin (m-90) membolehkan Kedah menang tipis 1-0 ke atas UPB-MyTeam, manakala Terengganu turut menang di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah dengan menewaskan Kelantan 2-0.

Di Stadium Darulmakmur, Pahang mengatasi Polis 3-1 dan Pulau Pinang menewaskan KM Naza 3-0 di Stadium Bandaraya manakala Johor FC membawa pulang tiga mata dengan menewaskan Perak 3-0 di Stadium Perak.






Selangor cemas sebelum catat kemenangan

KUALA LUMPUR - Selangor terpaksa menunggu jaringan kemenangan pemain gantian Amirulhadi Zainal pada minit ke-77 untuk mengutip tiga mata penuh sekali gus mengekalkan teraju Liga Super apabila menewaskan KL PLUS 1-0 di Stadium Shah Alam, semalam.

Jaringan Amirulhadi yang dimasukkan di babak kedua dihasilkan setelah mendapat hantaran silang R. Surendran, membolehkan skuad K. Devan mengumpul 51 mata.

Namun, Perlis terus menghambat Selangor bagi penentuan juara Liga Super musim ini apabila menang 4-0 ke atas Negeri Sembilan di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi.

Dengan baki empat perlawanan, Perlis yang ketinggalan dua mata dilihat merupakan pencabar tunggal Selangor bagi penentuan juara musim ini.

Di Stadium Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu, rentak kemenangan Kelantan direntap oleh Terengganu apabila mengalahkan skuad bimbingan Peter Butler 2-0.

Pasukan tuan rumah, Terengganu memperoleh gol menerusi Ahmad Nordin Alias pada minit ketujuh sebelum Abdul Manaf Mamat menamatkan sisa peluang Kelantan menerusi gol kedua pada minit ke-54.

Aksi tegang perlawanan menyebabkan penyerang Kelantan, Indra Putra Mahayuddin dibuang padang pada minit ke-78 kerana mengkasari Tengku Hazman Raja Hassan.

Kedah yang seri tanpa jaringan dengan KL PLUS Sabtu lalu, bangkit dengan kemenangan 1-0 ke atas UPB MyTeam menerusi jaringan Mohd. Afif Amiruddin pada perlawanan di Stadium Darulaman, Alor Setar.

Johor FC pula mencatat kemenangan selesa di tempat lawan apabila mengalahkan Perak 3-0 di Stadium Perak, Ipoh.

Pasukan pelawat mendahului seawal minit ketiga hasil jaringan Mohd. Azizan Baba disusuli Mohd. Nurul Azwan pada minit ke-52 dan Mohd. Ezaidy M. Kadar pada minit ke-90.

Sementara itu, pertembungan dua pasukan tercorot menyaksikan Pahang mengalahkan Polis 3-1 di Stadium Darulmakmur, Kuantan.

Pasukan tuan rumah meraih gol menerusi R. Karthigesan (m-20), R. Surendran (m-35) dan Mohd. Bardul Hisani (m-50) manakala pelawat memperoleh jaringan sagu hati menerusi Mohd. Fauzi Abdul Rasyid pada minit ke-65.

Di Stadium Bandaraya, Pulau Pinang membenam KM Naza 3-0 menerusi jaringan Mohd. Irme Mat (m-31), S. Thinagaran (m-71) dan Muhd. Rafiuddin Roddin (m-84).
0 Komentar untuk "KEPUTUSAN LIGA SUPER RABU 01 JUALI 2009 : Selangor kekal terajui Liga Super"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI