LIGA SUPER : SELASA 07 JULAI 2009 - Nizar mahu manfaat status - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

LIGA SUPER : SELASA 07 JULAI 2009 - Nizar mahu manfaat status

Nizar mahu manfaat status

KUALA LUMPUR - Nizaruddin Yusof (gambar) mahu memanfaatkan statusnya selaku penjaring terbanyak dengan 15 gol setakat ini untuk membantu pasukannya Perlis menyaingi Selangor dalam perebutan juara Liga Super musim ini.

Persaingan kedua-dua pasukan akan diteruskan hari ini apabila Perlis yang ketinggalan dua mata di belakang Selangor, berdepan Perak di Stadium Perak, Ipoh.

Selangor yang mengumpul 54 mata akan menentang KM NAZA di Stadium Shah Alam.

Debaran semakin dirasai kerana ketika ini hanya tinggal tiga perlawanan, bermakna mana-mana pasukan yang keciciran mata, peluang untuk bersaing merebut kejuaraan akan terjejas.

Dalam hal ini, Nizaruddin ternyata begitu bersemangat dan berazam untuk meneruskan sentuhan jaringan yang semakin memuncak untuk membantu Perlis mencatat kemenangan dalam tiga baki perlawanan.

"Hanya kemenangan pada tiga perlawanan terakhir dapat memastikan kami mampu terus mencabar Selangor dalam saingan merebut kejuaraan liga musim ini,'' katanya ketika dihubungi semalam.

Ditanya mana yang lebih penting, sama ada dia memburu kejayaan pasukan atau kejayaan peribadi untuk meraih anugerah kasut emas musim ini, Nizaruddin berkata: ''Saya tidak kisah, sama ada penjaring terbanyak atau juara Liga Super, yang mana datang dahulu, itu yang saya rebut.''

Sementara itu, mengulas perlawanan dengan Perak hari ini, Nizaruddin berkata, sukar untuk membuat ramalan apabila berdepan pasukan bimbingan M. Karathu itu.

''Sebelum ini Perak dikenali sebagai pasukan yang liat untuk dikalahkan apatah lagi jika beraksi di tempat sendiri. Tetapi kami akan beraksi sebaiknya mungkin," katanya.
0 Komentar untuk "LIGA SUPER : SELASA 07 JULAI 2009 - Nizar mahu manfaat status"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI