MUKTAMAR PAS - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

MUKTAMAR PAS

Kelantan tak calon Nik Aziz lawan Abdul Hadi
KUALALUMPUR: Pas Kelantan tidak berhasrat mencalonkan Mursyidul Am Pas,Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mencabar Datuk Seri Abdul Hadi Awang bagijawatan Presiden parti pada Muktamar Tahunan Pas, bulan depan.

Muktamar bincang ambil alih kerajaan
KUALALUMPUR: Muktamar Tahunan Pas ke-55 bulan depan, dijangka membincangkanusaha mempersiapkan parti itu sebagai bakal kerajaan baru sebaikmengambil alih pemerintahan negara daripada Barisan Nasional (BN).

------------------------------------------------------------------------------------

Terserah kepada perwakilan - Hadi
KOTABHARU 8 Mei - Muktamar Pas dan perwakilan berhak mencalon danmemutuskan sesiapa yang difikirkan layak untuk menyandang jawatanpresiden.

Abdul Hadi sedia ditentang Nik Aziz

KOTABHARU: Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang bersedia ditentangoleh Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pada MuktamarTahunan Pas bulan depan.

Pendekatan kontemporari Pas ikut politik semasa
KUALALUMPUR: Pas mengakui terpaksa mengubah pendekatan bersifat lebihkontemporari ini, untuk menyesuaikan parti itu dengan perubahan politiksemasa negara.

-------------------------------------------------------------------------------


'Jangan nak suka-suka tanding'
KOTA BHARU 7 Mei - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Matmengingatkan pemimpin parti itu yang mengintai jawatan-jawatan dalamparti pada pemilihan Jun ini, supaya tidak sewenang-wenangnya berbuatdemikian dan sentiasa menilai keupayaan diri sendiri terlebih dahulu.

Nik Aziz nafi dipengaruhi pembantu
KOTABHARU 7 Mei - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menafikananggapan anaknya, Nik Abduh yang juga Timbalan Ketua Pemuda PasKelantan bahawa beliau telah dipengaruhi oleh pembantu-pembantunyadalam membuat keputusan politik.

Ulama tidak diperkecil - Salahuddin
KUALA LUMPUR 7 Mei - Tidak ada sesiapa di dalam Pas yang memperkecilkanperanan penting golongan ulama sebagai peneraju parti itu.


Nik Abduh sedia tanding Ketua Pemuda
KOTABHARU 7 Mei - Timbalan Ketua Dewan Pemuda Pas Kelantan, Nik Abduh NikAbdul Aziz mengesahkan untuk bertanding jawatan Ketua Pemuda Pas negeripada muktamar yang akan berlangsung di sini Sabtu ini.



'Jawatan presiden, timbalan terbuka'
KOTABHARU: Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, mahu semuajawatan parti, termasuk presiden dan timbalan presiden dipertandingkanpada Muktamar Tahunan Ke-55 parti itu awal bulan depan sebagaiperingatan kepada semua penyandangnya.

Pas tolak campur tangan
KUALALUMPUR: Pemuda Pas menolak sebarang campur tangan parti lain dalamPakatan Rakyat dalam pentadbiran parti itu, termasuk pemilihan pucukpimpinan parti.
0 Komentar untuk "MUKTAMAR PAS"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI