Tun M Kesal Undang-Undang Kini 'Terbalik' - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

Tun M Kesal Undang-Undang Kini 'Terbalik'



KAMPAR: Demokrasi adalah lebih dari sekadar kebebasan bersuara, kata Tun Dr Mahathir Mohamad yang kesal terhadap undang-undang yang kini telah 'terbalik'.

"Jika ada yang menyiasat telah ditahan, dan mereka yang disiasat boleh memberikan arahan, jadi terbaliklah.

"Sepatutnya adakan siasatan, kenapa hentikan (mereka)?," katanya kepada pemberita yang merujuk kepada siasatan terhadap 1Malaysia Development Bhd (1MDB) yang sedang berjalan.

Beliau hadir menjadi tetamu kehormat pada majlis Konvokesyen Ke-21 Universiti Tunku Abdul Rahman (UTAR) di sini Sabtu, yang turut menyaksikan isterinya, Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali, menerima ijazah Kehormat Doktor Falsafah (Sains Perubatan) sebagai menghargai sumbangan dan kepimpinannya dalam bidang kesihatan awam, sains perubatan dan pengetahuan serta kaedah menghindari kegiatan penyalahgunaan dadah.

Pada 10 Ogos lalu, Dr Mahathir menyebut dalam blognya, chedet.cc bahawa demokrasi di negara ini telah 'mati' kerana pemimpin yang dipilih memilih untuk menggulingkan institusi kerajaan dan membuatkan jadi alat untuk beliau mengekalkan kedudukannya.

Ditanya sekali lagi mengenai komennya berhubung kenyataan Pengerusi Kelab Penyokong Barisan Nasional (BBNBC), Tan Sri Shahrir Samad bahawa beliau (Dr Mahathir) tidak lagi relevan, bekas perdana menteri itu berkata, "minta dia untuk tunggu dan lihat."

"Beliau sepatutnya baca komen-komen yang dibuat oleh rakyat, bukan daripada akhbar mereka sendiri kerana akhbar mereka diarahkan untuk memuji kerajaan.

"Saya tidak beritahu mereka untuk apa yang dikatakan. Beliau hanya perlu melihat komen-komen mereka," kata Dr Mahathir.

0 Komentar untuk "Tun M Kesal Undang-Undang Kini 'Terbalik'"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI