Bekas SB: Individu Dikehendaki SPRM 'Sembunyi' Di New Zealand - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

Bekas SB: Individu Dikehendaki SPRM 'Sembunyi' Di New Zealand

PETALING JAYA: Seorang daripada tiga individu yang dipanggil Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bagi membantu siasatan ke atas SRC International Sdn Bhd dipercayai bersembunyi di New Zealand, dakwa Bekas‎ Timbalan Pengarah Cawangan‎ Khas I Bukit Aman, Datuk Abdul Hamid Bador.

Dalam pertemuan dengan media di sini pada Ahad, Abdul Hamid mendakwa terdapat 'pihak tertentu' membantu 'menyembunyikan' individu berkenaan setelah dia sebelum ini telah melarikan diri ke Indonesia dan Thailand.

Pada Sabtu Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) meminta tiga individu agar tampil menghubungi SPRM dengan segera bagi membantu siasatan berkaitan dengan SRC International Sdn Bhd.

Pengarah Siasatan SPRM, Datuk Azam Baki, berkata tiga individu berkenaan termasuk Pengarah Urusan SRC International, Nik Faisal Ariff Kamil; Pengarah SRC International Sdn Bhd, Datuk Suboh Md Yassin dan ahli perniagaan, Low Taek Jho yang turut dikenali sebagai Jho Low.

Abdul Hamid yang kini sedang bercuti akan memulakan tugas barunya sebagai Timbalan Pengarah Isu-Isu Keselamatan dan Transnasional (SIS) di JPM pada 2 September ini.

Pengarah Pengurusan Polis Diraja Malaysia (PDRM), Datuk Seri Mohamad Fuzi Harun kini dilantik sebagai Pengarah Cawangan Khas Bukit Aman.

Beliau menggantikan kedudukan Datuk Seri Akhil Bulat yang bersara.

0 Komentar untuk "Bekas SB: Individu Dikehendaki SPRM 'Sembunyi' Di New Zealand"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI