RM8 - RM10 Juta Untuk DUN bantu Rakyat?? - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

RM8 - RM10 Juta Untuk DUN bantu Rakyat??


Selongkar

Sejauhmana kebenaran surat ini??? Semuanya kerana duit??? Sebab utama TSKI perlu ditukar??? Dari jumlah itu berapa banyak sebenarnya yang pergi kepada Rakyat??? Kenapa kontrak penyelenggaraan tidak terus diletak di bawah lantikan kerajaan negeri melalui tender terbuka???

Kenapa dana perlu diletakkan di bawah DUN??? Rasa-rasanya permohonan ini akan diluluskan tak kerana taat setianya pada PKR ketika krisis MB di Selangor??? Kita tengok respond MB baru. Kali ini senang tak dapat duit di bawah MB baru??? Tunggu dan Lihat.

Duit MAARIS datang dari federal dan diberi kpd kerajaan negeri untuk jalan-jalan negeri termasuk kerja2 penyelanggaraaan, menurapsemula,bill letrik lampu Jalan, cerun rosak dsb. Jkr negeri pula akan salurkan ke jkr daerah mengikut keperluan. Jika adun berpendapat jumlah yang diperolehi oleh setiap daerah adalah tidak mencukupi,maka wajar utk beliau meminta dana tambahan.Bagaimanapun Dana itu akan di beri kpd Jkr daerah .oleh itu urusan tender dan sebagainya seharusnya di letakkan pada urusan Jkr supaya tiada unsur salahguna/kronisme berlaku.

Kenapa Saari Sungib mewakili semua ADUN mintak dana tambahan???....Kenapa tidak PJ PAS Selangor Iskandar A Samad yang tulis surat itu mewakili ADUN PAS??? Atau melelaui Dr Wan Azizah mewakili PKR? Begitu juga DAP?? Kenapa tidak mohon pada Exco yang berkaitan??? Kenapa tulis terus ke MB???


Surat rasmi.smua org blh tulis.cuma relevannya adakh mgikut kawasan dan saluran yg btul.

Tindakan TSKI adlh betul n bijak dlm mgawal urus kewangan negeri...supaya dana tidak di salahguna oleh pihak2 trtntu utk kpntingan politik smta2...khidmat kpd rakyat tidak brkisarkan parti.

Tp...bila dinamakan kerajaan...hak utk smua rakyat... 
0 Komentar untuk "RM8 - RM10 Juta Untuk DUN bantu Rakyat??"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI