DR ASRI : 3 Pilihan - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

DR ASRI : 3 Pilihan

1. Terus kekal bebas tanpa menyokong mana2 parti. Ini adalah yg terbaik. Parti2 politik di Malaysia bukanlah 100% suci murni. PAS yg dikatakan parti Islam pun ada cacat celanya. Penyokong2 dia pun ada yg busuk sampai tak boleh ditegur. Disebabkan mereka taksub dengan Anwar, apa sahaja Anwar kata jadi pak turur walaupun terang2 Anwar menipu. Mentanglah PKR dan DAP bersama PAS main sokong jer. UMNO tu tak ada yg betul langsung, salah semua. Jadi, lebih baik Dr Asri terus perjuangkan Islam tanpa memasuli mana2 parti politik. Kalau nak bersihkan UMNO, buat secara luar kalau tegur diaorg tak sedar2 juga tak tahulah.
2. Kalau nak masuk politik juga, boleh buat dua pilihan. Masuk PKR bukannya UMNO. UMNO sudah sebati dengan pejuangan Melayu mereka kalau nak ubah kena dari peringkat tertinggi bukannya yang rendah. Adakah Dr Asri masuk UMNO hanya nak cukupkan syarat nak bg UMNO nampak Islamik? Dr Asri tak boleh ubah ubah dengan hanya setakat menjadi ulama' dlm UMNO sahaja, Dr Asri perlu kuasa lebih daripada itu. Takkan la tugas Dr asri hanya memburukkan PAS dan PKR? Jadi UMNO tidak sesuai untuk mana2 ulama' lagi untuk ditarbiah.
PAS. Dah ramai sangat ulama' dan org yg ada ilmu agama dalam PAS. Dekat mana pula Dr Asri nak diletakkan? Jadi, tak perlulah masuk PAS
PKR. Ini adalah parti yg amat sesuai sekali. PKR sekarang ketandusan pemimpin untuk diterajui. Masalah PKR sekarang mereka hanya ada Anwar yang boleh memimpin mereka tidak orang lain. Akibat ketandusan pemimpin dalam PKR dinyatakan bahawa Zaid Ibrahim akan ambil alih tugas Anwar. Inilah yang amat ditakuti. Sebenarnya kalau Dr Asri dan PKR boleh berkompromi, Dr Asri boleh menjadi pengganti kepada Anwar. Dr Asri bukan sahaja boleh diterima oleh masyarakat Islam UMNO dan PAS, tetapi juga bukan Islam. Dengan berada di dalam PKR sahaja DR Asri boleh merubah situasi negara yang penuh dengan pelbagai masalah politik masa kini. Mungkin dengan kemasukan Dr Asri ke dalam PKR dan menerajui Pakatan Rakyat secara keseluruhannya akan merubah sedikit situasi politik sekarang. Dr Asri lebih baik drpd Anwar Ibrahim dan Zaid Ibrahim. PAS dan DAP tak akan ada masalah besar jika Dr Asri menerajui Pakatan Rakyat. Tetapi perlu kepada sedikit perubahan untuk menerajui PR. Kalau PKR bijak, mereka boleh melihat kepentingan Dr Asri. Insyaallah, kemasukan Dr Asri ke dalam PKR mungkin akan merubah sedikit politik org Melayu dan Islam yang selama ini dinaungi UMNO.
3. Dr Asri juga boleh membuat satu parti politik baru yang lebih bersih drpd parti politik sedia ada. Dr Asri boleh merangka sendiri perjuangan yang ingin diperjuangkan dan berjuanglah ikut acuan Islam. Cara ini lebih selamat daripada dinodai kebusukan parti2 politik sedia ada dan percayalah jika Dr Asri mengetuai parti politik baru, ramai anak2 muda akan berjuang bersama2 Dr Asri merubah segala politik kebencian, kebusukan yang ada sekarang ini.
Jadi, terpulanglah kepada Dr Asri menilai sendiri kebijaksaan Dr Asri apakah yang terbaik. Pilihlah samada ingin berjuang secara bebas atau berpolitik.
P/S kalaulah ada pilihanraya kecil di Parlimen Batu, Dr Asri bolehlah masuk bertanding secara bebas. Masa itu Dr Asri boleh menilai sendiri perjuangan manakah yang akan menjadi pilihan.
0 Komentar untuk "DR ASRI : 3 Pilihan"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI