KEPUTUSAN LIGA SUPER : Kedah diikat Perlis - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

KEPUTUSAN LIGA SUPER : Kedah diikat Perlis

Kedah diikat Perlis


SHAFIZAN Hashim (kanan) diasak hebat oleh pemain Perlis, Amar Rohidan (kiri) pada perlawanan Liga Super di Stadium Darul Aman, Alor Setar, malam tadi.– Mingguan/Kamal Basir


ALOR SETAR – Kedah gagal menggunakan kesempatan beraksi di gelanggang sendiri Stadium Darulaman, di sini untuk mencari ‘penawar’ apabila sekadar seri tanpa jaringan dengan Perlis pada perlawanan bola sepak Liga Super, malam tadi.

Selepas dikecewakan Perak 1-0, Kedah cuba bangkit untuk memperbaiki kedudukannya tetapi saingan sengit dari Perlis yang turut memburu mata penuh untuk memintas Selangor di tangga teratas liga menyaksikan tuan rumah terpaksa berkongsi mata.

Kedua-dua pasukan berjiran itu masing-masing mencari kemenangan untuk memperbaiki kedudukan dalam kelompok teratas liga khususnya Perlis yang berada di tangga kedua dengan 38 mata manakala pendahulu, Selangor mengumpul 40 mata.

Sebaik pengadil, Mohd. Yusof Md. Karim meniupkan wisel memulakan aksi, hampir 30 minit permainan berlangsung, kedua-dua pasukan gagal menemui rentak walaupun terdapat beberapa serangan yang diatur.

Kedah yang menyandarkan harapan kepada Mohd. Khyril Muhymeen dan Badrol Bakhtiar di barisan depan masih gagal menguji penjaga gol Perlis, Mohd Farizal, begitu juga dengan pasukan pelawat yang mengharapkan sentuhan Nizaruddin Yussof.

Malang bagi Kedah apabila penjaga gawangnya, Mohd. Helmi Eliza Elias terpaksa dikeluarkan pada minit ke-33 selepas dia mengalami kecederaan ketika cuba menyelamatkan kubu Kedah dalam satu pergelutan di gol pasukan tuan rumah.

Bagaimanapun, peluang di sebalik ketiadaan Helmi Eliza gagal dimanfaatkan Perlis, malah penjaga gol gantian, Mohd. Al-Hafiz langsung tidak menerima tekanan daripada penyerang pasukan pelawat.

Selepas terikat tanpa jaringan pada babak pertama, Kedah cuba bangkit untuk mencari jaringan pendahuluan pada separuh masa kedua menerusi asakan bertali arus ke kubu pasukan pelawat.

Selang seminit aksi babak kedua berlangsung, Kedah hampir memperoleh jaringan tetapi sepakan percuma cantik Badrol dari luar kotak penalti Perlis ditepis penjaga gol, Mohd. Farizal, Marlias sekali gus melegakan Perlis.

Dua minit selepas itu, Kedah terus melakukan serangan gagal dimanfaatkan Mohd. Farizal beraksi cemerlang menepis rembatan Mohd. Faizal Abu Bakar.

Ternyata Kedah mempersiakan-siakan beberapa peluang lagi walaupun pada pemainnya berada pada kedudukan cukup selesa untuk menghasilkan gol termasuk percubaan lemah Mohd. Sabri Abu yang berjaya didakap kemas Mohd. Farizal pada minit ke-73.

Seminit kemudian, sekali lagi kesempatan terhidang buat Kedah tetapi rembatan kencang jarak jauh Mohd. Hisham Sofi hanya sedikit melewati palang gol Perlis, begitu juga rembatan Mohd. Khyril yang tersasar pada minit ke-78 dan kemudiannya aksi diteruskan tanpa jaringan sehingga perlawanan berakhir.

0 Komentar untuk "KEPUTUSAN LIGA SUPER : Kedah diikat Perlis"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI