DAP Rayu PKR Tarik Diri Di Batu Kitang - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

DAP Rayu PKR Tarik Diri Di Batu Kitang

KUCHING: DAP merayu kepada PKR supaya menarik diri daripada bertanding kerusi baharu Dewan Undangan Negeri (DUN) Batu Kitang kerana parti sekutu itu tidak mempunyai peluang memenanginya pada pilihan raya negeri, Sabtu ini.

Pengerusi DAP Negeri, Chong Chieng Jen mendakwa maklum balas di lapangan menunjukkan calon PKR, Voon Shiak Ni tidak mempunyai peluang berbanding calon DAP, Abdul Aziz Isa Marindo, yang juga pembantu khasnya.

Justeru, saya minta dan rayu PKR supaya mengisytihar menarik diri daripada bertanding kerusi ini, katanya pada sidang media di Ibu Pejabat DAP, di sini Rabu.

Selain Voon, Naib Ketua Wanita PKR Kebangsaan dan Abdul Aziz, kerusi Batu Kitang itu menyaksikan pertandingan lima penjuru dengan calon BN, Lo Khere Chiang dan dua calon Bebas - Sulaiman Kadir dan Datuk Seri Othman Bojeng.

Pada PRN-11, DAP dan PKR mengambil laluan masing-masing selepas gagal mencapai kesepakatan dalam agihan kerusi sehingga menyaksikan kedua-dua parti pembangkang itu bertembung di enam kerusi DUN.

Kerusi berkenaan adalah Batu Kitang, Mulu, Murum, Simanggang, Ngemah dan Mambong. - BERNAMA

0 Komentar untuk "DAP Rayu PKR Tarik Diri Di Batu Kitang"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI