Dr M Mahu Pakar Buktikan LGBT Salah - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

Dr M Mahu Pakar Buktikan LGBT Salah

Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menyeru agar pakar dalam pelbagai bidang tampil membantu sarjana Islam membuktikan golongan Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender (LGBT) adalah salah dan berdosa.

Katanya, para sarjana Islam perlu dibantu oleh pakar dalam bidang lain untuk membuktikan agar hukum itu dapat dibuktikan.

Pada masa sama, kita tidak membahaskan perkara itu kecuali para agamawan yang mengatakan bahawa perkara ini adalah berdosa dan orang Islam tidak boleh menerimanya.

"Pengaruh daripada barat adalah sukar untuk orang Islam menolak.

"Kita hormati cendekiawan Islam dan pengetahuan agama mereka tetapi selain itu, kita perlu pakar dalam bidang lain untuk memberikan input dan sebab selain daripada mengatakan bahawa LGBT itu adalah salah dan dosa.

“Kita perlu memiliki pakar dalam bidang lain seperti pakar dalam bidang sains dan perilaku masyarakat bagi mencabar liberalisme barat ini," katanya.

Beliau berkata demikian semasa menyampaikan ucaptama pada Persidangan Kuala Lumpur Summit 2014.

Dalam sidang media selepas itu, Mahathir mengakui bahawa jantina bagi setiap manusia kadangkala tidak dapat ditentukan.

Oleh itu, timbul masalah baru apabila ada golongan lelaki yang berpakaian seperti wanita dan sebaliknya.

"Kita harus ingat, ada manusia yang dilahir tak tentu jantinanya, ada nampak macam lelaki tetapi wanita. Ada nampak macm perempuan tapi sebenarnya lelaki.

“Jadi perasaan dia itu berbeza daripada rupa. Sebab itu kita dapati ada orang nampak macam wanita tapi sebenarnya lelaki, ada pula sebaliknya.

"Ini masalah semasa. Dulu tak ada masalah. Dulu perempuan macam ini, lelaki macam ini. Tetapi sekarang berbeza," katanya.

Selain itu, ketika ditanya adakah wajar sekiranya hakim mahkamah sivil dan mahkamah syariah diletakkan bersama di dalam sesebuah perbicaraan, Mahathir berkata ianya terpulang kepada kerajaan.

"Itu terpulang pada kerajaan nak fikir macam mana," katanya ringkas.

Perdebatan mengenai hak golongan LGBT dan hukum ke atasnya kembali menjadi perhatian susulan keputusan Mahkamah Rayuan mengiktiraf hak golongan transgender berpakaian serta berkelakuan seperti wanita.

http://www.malaysiakini.com/news/280168
"

................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh: Pejuang_Islam

0 Komentar untuk "Dr M Mahu Pakar Buktikan LGBT Salah"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI