LIGA SUPER : JUMAAT 10 JULAI 2009 - Percaturan mengena - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

LIGA SUPER : JUMAAT 10 JULAI 2009 - Percaturan mengena

Percaturan mengena

Oleh AINOL AMRIZ ISMAIL
utusanN9@utusan.com.my

SEREMBAN - Satu percaturan yang baik untuk jurulatih Negeri Sembilan, Wan Jamak Wan Hassan apabila keputusan menggugurkan pemain utama yang tidak komited membuahkan hasil 'lumayan' di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi, baru-baru ini.

Menang kepada pasukan pelawat, UPB-My Team, 6-2 pada aksi Liga Super itu nyata mengembalikan keyakinan peminat untuk kembali menyokong, walaupun sebelum ini rekod tewas seolah-olah sudah sebati dalam barisan skuad Rusa ini.

''Saya telah menggugurkan beberapa pemain utama kerana mereka tidak menunjukkan komitmen terbaik dalam perlawanan sebelum ini.

''Saya lakukan itu untuk memastikan hanya mereka yang komited layak bermain dalam skuad ini," katanya di sini kelmarin.

Menurut Wan Jamak, soal semangat pemain pada aksi kelmarin tidak dipersoalkan tetapi teknikal dan rentak permainan yang menjadi kebimbangan dan memerlukan kekemasan segera.

''Saya puji semangat pemain tetapi saya bimbang dari segi teknikal. Masih lemah," kata Wan Jamak.

Dalam aksi kelmarin, Negeri Sembilan telah menyumbat enam gol pada separuh masa pertama menerusi S. Kunalan minit ke-5 dan 14, Mohd. Zaquan Adha (m-8, m-21), manakala Shahurain Abu Samah (m-22 dan m-38).

MyTeam telah menjaringkan gol pada minit ke-18 menerusi Norsahrul Idlan Talaha sebelum Azmi Muslim merapatkan jurang jaringan pada minit ke-74.

Kata Wan Jamak, walaupun reputasi anak buahnya dilihat oleh peminat sebagai 'tiada harapan', namun dia yakin jika pemain meletakkan kemenangan sebagai matlamat untuk mara ke Piala Malaysia, skuad ini mampu melakukannya.

''Saya tetap yakin dan percaya barisan pemain akan melakukan perubahan. Saya harap dengan kemenangan itu, mereka kembali sedar untuk berlatih dengan bersungguh-sungguh dan mengutamakan perlawanan," jelasnya.

Baru-baru ini, Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Sembilan (PBNS), Datuk Seri Mohamad Hasan menegur sikap pemain yang gagal menghadiahkan kemenangan kepada pasukan ini, sekali gus memperlihatkan kedudukan dalam carta terus merudum.

Kata Mohamad, beliau kecewa dan kesal dengan perkembangan semasa pasukan ini dan mahu Setiuasaha PBNS, Datuk Abd Halim Abd Latif segera menganjurkan mesyuarat bersama pasukan dan pemain selain pengurusan mencari pendekatan terbaik memastikan skuad Negeri Sembilan terus gagah.

''Kalau ada pemain yang tidak menunjukkan minat, kita boleh cari pemain lain. Mereka perlu bangkit untuk membuktikan kesungguhan dalam pasukan dan membawa Negeri Sembilan mara ke aksi yang lebih berprestij iaitu Piala Malaysia," tegas Mohamad.
0 Komentar untuk "LIGA SUPER : JUMAAT 10 JULAI 2009 - Percaturan mengena"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI