JENAYAH & MAHKAMAH : RABU 19 OGOS 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

JENAYAH & MAHKAMAH : RABU 19 OGOS 2009

Permohonan disebut 2 Sept.
KUALA LUMPUR 18 Ogos - Permohonan Datuk Seri Anwar Ibrahim untukmendapatkan kebenaran semakan kehakiman bagi membatalkan kenyataanbertulis pendakwa raya yang mendakwa tiada fakta yang memihak kepadapembelaan dalam dokumen berkaitan kes liwat bekas pembantunya, akandisebut semula di Mahkamah Tinggi di sini pada 2 September ini.

Mahkamah benar permohonan agar model wanita ditahan untuk disebat
KUANTAN18 Ogos - Mahkamah Tinggi Syariah di sini hari ini membenarkanpermohonan pihak pendakwa agar model wanita, Kartika Sari DewiShukarnor (gambar) yang dikenakan hukuman sebatan enam kali, ditahandalam tempoh tujuh hari bermula 24 Ogos ini bagi membolehkan hukumantersebut dilaksanakan.

Komputer riba, CPU disita
SHAHALAM 18 Ogos - Sebuah komputer riba dan satu unit pemerosesan pusat(CPU) dari meja Teoh Beng Hock yang mengandungi salinan dokumen-dokumentuntutan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Kembangan telah disitakurang 24 jam sebelum dia ditemui mati di tingkat lima, Plaza Masalampada 16 Julai lalu.

Beng Hock masih hidup ketika terhempas - Dr. Prashant
SHAH ALAM 18 Ogos - Pensyarah Forensik Patologi, Pusat PerubatanUniversiti Malaya (PPUM) Dr. Prashant Naresh Samberkar (gambar)berpendapat, Setiausaha Politik Exco Selangor, Teoh Beng Hock masihhidup ketika tubuhnya terhempas di tingkat lima Plaza Masalam pada 16Julai lalu.

Rakaman sidang akhbar ditentukan hari ini
KUALA LUMPUR 18 Ogos - Sama ada rakaman video sidang akhbar KarpalSingh pada 6 Februari lalu yang dirakam oleh kakitangan RTM bolehditerima sebagai bahan bukti dalam perbicaraan kes Akta Hasutan 1948yang dihadapi Pengerusi DAP itu akan ditentukan oleh Mahkamah Tinggi disini esok.

Lelaki Aceh lepas hukuman gantung
KUALALUMPUR 18 Ogos - Seorang lelaki Aceh terlepas daripada hukuman mati ditali gantung setelah Mahkamah Tinggi di sini hari ini melepas danmembebaskannya daripada tuduhan mengedar 877 gram ganja, lima tahunlalu.

Gobalakrishnan minta dibicarakan
BUKITMERTAJAM 18 Ogos - Ahli Parlimen Padang Serai, N. Gobalakrishnanmengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di sini hari ini atastuduhan menggunakan kekerasan jenayah ke atas seorang anggota polisbagi tujuan menghalangnya daripada menjalankan tugas.

Polis ambil keterangan Chuan How
KUALA LUMPUR 18 Ogos - Pembantu kepada Exco Selangor, Wong Chuan Howhari ini dipanggil memberi keterangan kepada polis kerana engganbekerjasama ketika disoal siasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia(SPRM) pada Jumaat lalu.









Umno Selangor mohon injunksi ketepi bina kuil di Shah Alam
SHAHALAM: Umno Selangor akan mengemukakan permohonan mahkamah untukmendapatkan perintah injunksi bagi mengetepikan keputusan kerajaannegeri membina kuil di kawasan majoriti Islam di Seksyen 23, di sini.

102 sembunyi dalam paya bakau ditahan
PELABUHANKLANG: Sekumpulan pendatang asing tanpa izin yang sudah lima hariberlapar menunggu dalam hutan paya bakau di Sungai Mati, Pulau Carey,Banting, dekat sini, untuk pulang ke Indonesia secara haram, tidakmenyangka penantian mereka itu berakhir ditahan pihak berkuasa.

'Pekeliling tak halang tugas SPRM'
PUTRAJAYA:Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) perlu meneruskan tugastanpa gentar, walaupun ada pekeliling kerajaan negeri Selangormengarahkan pegawainya hanya disoal siasat di pejabat mereka dan padawaktu pejabat.

Kes Kampung Buah Pala didengar Jumaat
PUTRAJAYA:Mahkamah Persekutuan semalam menetapkan Jumaat ini untuk mendengarpermohonan baru penduduk Kampung Buah Pala, Pulau Pinang, untukmengetepikan keputusan Mahkamah Rayuan pada 11 Mei lalu, yangmemutuskan Koperasi Pegawai Kerajaan Negeri Pulau Pinang Berhad (KPKPP)adalah pemilik sah tanah kampung itu.

Inkues Teoh Beng Hock: Tiada bukti pertahan diri
SHAHALAM: Hasil bedah siasat terhadap mayat Teoh Beng Hock, mendapati tiadabukti menunjukkan kecederaan dialaminya berpunca daripada diserang,pergelutan atau mempertahankan diri sebelum dipercayai jatuh daritingkap pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Selangordi Tingkat 14 Plaza Masalam pada 16 Julai lalu.

Papa nafi agensi 'tipu' kos amah
KUALALUMPUR: Persatuan Agensi Pembantu Rumah Asing (Papa) menafikan agensipembantu rumah memanipulasi urusan pengambilan pekerja hinggamenyebabkan kos mendapatkan khidmat pembantu rumah meningkat.

Kes along dijangka meningkat bulan ini
KUALALUMPUR: Bilangan mereka yang meminjam daripada along dijangka meningkatmulai bulan ini berikutan bermulanya liga bola sepak di Eropah, selepasmenunjukkan penurunan sejak Jun lalu.

Bapa derita bayar hutang anak RM150,000 kepada ceti haram
KUALALUMPUR: Kerana tidak lagi sanggup membayar hutang anaknya kepada alongsejak dua tahun lalu, seorang bapa bertindak nekad memutuskan pertaliankeluarga dengan anak lelakinya.

Mahkamah benar bedah siasat kedua
KUALALUMPUR: Mahkamah Tinggi di sini, semalam membenarkan permohonan kakakkepada lelaki, yang mati dalam tahanan polis pada 16 Julai lalu bagibedah siasat kedua dilakukan.

Model sambilan minum arak kena waran tahanan
KUANTAN:Mahkamah Tinggi Syariah, di sini semalam mengeluarkan waran menahanmodel sambilan, Kartika Sari Dewi Shukarno, 32, selama seminggu diPenjara Wanita Kajang, mulaI Isnin ini bagi membolehkan dia menjalanihukuman enam sebatan dijatuhkan mahkamah berkenaan, 20 Julai lalu.
0 Komentar untuk "JENAYAH & MAHKAMAH : RABU 19 OGOS 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI