HIBURAN : JUMAAT 28 OGOS 2009 - AHMAD PAZIL BIN MD ISA

AHMAD PAZIL BIN MD ISA

BERITA INFORMASI TERKINI

Facebook

HIBURAN : JUMAAT 28 OGOS 2009


Khazanah berharga di RTM
KITA sering mendengar frasa muzik merupakan bahasa sejagat yang membawamaksud muzik akan difahami oleh semua tanpa mengira lingkungan fahaman,budaya, geografi dan juga kaum.


Cabaran Erma arah Natrah
RAMAI yang tahu tragedi kisah cinta dan anutan agama gadis Belandabernama Natrah yang terpaksa berpisah daripada keluarga angkatnya yangberagama Islam pada tahun 1950-an.


Sajian RTM sempena Ramadan, Merdeka
MENJELANGRamadan dan Hari Kemerdekaan negara ke-52 tahun ini, Radio TelevisyenMalaysia (RTM) tidak lupa untuk bersama membangkitkan rasa cintakantanah air di samping menimbulkan kenikmatan menjalani ibadah puasa.






Tak pinjam bintang Alyah dan Stacy
BUKAN adik-beradik, bukan juga teman rapat. Namun, banyak persamaanyang dimiliki oleh Riz dan Chaq yang kini duduk di bawah jagaansyarikat rakaman milik komposer Ajai, Wake The Baby.

Cerai bukan raih populariti
KETIKA berita pelakon utama filem Santau , Putri Mardiana Zainal Abidindan suaminya, Shahnaz Norwawi, 32, disahkan bercerai secara taklikdengan talak satu diumumkan pada 25 Ogos lalu, ramai yangtertanya-tanya siapakah aktres itu?


Renee bertunang kekasih Aniston
SETELAH beberapa bulan bercinta, pelakon jelita Renee Zellweger dilaporkan telah bertunang dengan pelakon Bradley Cooper.









Ikon 1Malaysia
PEMERGIANPenghibur No 1 tanah air, Sudirman Arshad, 17 tahun lalu masih belumada galang gantinya. Bukan tiada yang cuba menjadi seperti Sudirmantetapi mereka ternyata gagal menandingi kehebatan penyanyi yang kembalike Rahmatullah pada 22 Februari 1992 itu.

Apabila KJ, Tok Guru jadi pelakon...
MEREKAberbeza dari segi fahaman politik, ada yang dari kerajaan dan ada jugadari barisan pembangkang, namun atas dasar semangat 1Malaysia merekasanggup mengenepikan kekangan itu apabila bersetuju untuk muncul dalamsebuah projek 15Malaysia yang berteraskan slogan yang dilaung-laungkankerajaan ketika ini.

Ikut selera peminat
SEDEKADtidak menghiburkan peminatnya di Singapura menyebabkan BiduanitaNegara, Datuk Sharifah Aini amat menantikan Konsert Malam Lagenda SeriDewi yang bakal dijayakannya di Stadium Tertutup Singapura (SIS) pada 8November depan.

Serlah keunikan Malaysia di mata dunia
SEBUAHusaha positif yang membantu perkembangan industri penerbitan tempatanselain mengetengahkan keunikan Malaysia di mata dunia. Itu antararangkuman pengalaman yang dikutip Abdul Hamid Abdullah, seorangdaripada empat penerbit tempatan yang terpilih untuk menjayakanproduksi, Eye On Malaysia.

Dengarnya...: Hafiz turut berlakon
NAMPAKNYAmacam-macam cara dilakukan oleh Astro Entertainment Sdn Bhd (AESB)terutama untuk memastikan hayat bintang realiti di bawah naungannyaterus bertahan. Begitu juga dengan apa yang dirancang Astro untukmemastikan juara Akademi Fantasia musim ketujuh (AF7), Hafiz kekaldiingati.

Dengarnya...: Sabar sajalah Farid...
BETULke yang Cik Normah dengar mengenai filem pertama arahan pelakon kacak,Farid Kamil iaitu Remp-it V3 tidak akan ditayangkan selepas menghadapibanyak masalah.

Sanggup digelar gila kerana Aznil, Din Beramboi
GARA-garaterlalu meminati penyampai radio Era FM kesayangannya iaitu AznilNawawi dan Din Beramboi, suri rumah Zaleha Idris sanggup menghabiskanmasa selama tiga minggu berkepit dengan penyampai radio itu





Bukan 'mak cik' lagi
SEPANJANG tempoh lima tahun berkecimpung dalam bidang peragaan,pelakon dan pengacara jelita, Haryati Hamzah atau Yatt mengakui diasering menjadi model bertudung dan berbusana Muslimah untuk majalah.

Hidup Lynn lengkap
SUDAH lama tidak mendengar khabar berita pelakon Sharifah Norhaslinda atau lebih mesra disapa Lynn.

Tarikan unik raya pertama
ACAP KALI terlintas di fikiran masyarakat, hiburan cuma seronok danmelalaikan? Walhal definisi hiburan itu cukup luas kerana jikadigunakan dengan betul, mampu menyuntik motivasi kepada pendengar yangmencari konsep berlainan dalam hiburan terutamanya yang bercirikankeislaman.

Awie-Erra bukan isu
HUBUNGAN Awie dan Erra Fazira yang pernah bertunang dan berpisahtidak perlu jadi isu, sebaliknya dinilai daripada sikap profesionalapabila kedua-duanya terbabit dalam filem Andartu Terlampau...21 HariMencari Suami terbitan sulung syarikat kakak ipar Awie sendiri iaituHaliza Misbun.

U-Wei cari Nina Hanyut
BERUSIA 55 tahun, pengarah filem U-Wei Saari nyata belum kehilangan aura untuk terus berkarya.

Asri ikon nasyid sejati
LEMAH lutut Isman Nadim Isa, 40, sebaik mendapat berita vokalisutama Rabbani, Mohd Asri Ibrahim pulang ke rahmatullah pada 13 Ogoslalu.

Lagu nasyid artis 3 negara
PADA Ramadan ini menjadi kelaziman umat Islam memperbanyakkan amalanibadah dan aktiviti baik yang lain di samping menunaikan kewajibanberpuasa.

Astro dedikasi saluran untuk Siti
ISTIMEWA sambutan Hari Kemerdekaan ke-52, Astro membawakan salurandedikasi istimewa untuk pelanggannya dan peminat setia Datuk SitiNurhaliza dengan mempersembahkan saluran SITI (saluran 188).

Video 'panas' Leighton
LAKONAN aktres Hollywood, Leighton Meester sebagai Blair Waldorfmenerusi drama bersiri popular Gossip Girl mencuri perhatian ramai.

Zila tak sabar beraya
KEHIDUPAN dramatis imej seksi, Zila Bakarin dirasakan begitusempurna sejak hadirnya Kaseh yang menjadi pengikat cinta dengan suami,Azri Izhar.

SOSEH SOSEH: Main cinta dengan suami orang
MELIHATKAN wajah gadis ini, SS tidak nafikan kecantikannya. Ditambahtutur katanya yang lemah lembut nyata melambangkan dia ‘gadis Melayu’sejati. Bagaimanapun, baru-baru ini SS terdengar cerita kurang enakmengenai si jelita ini.

SOSEH SOSEH: Artis menang anugerah hidung tinggi
ARTIS sombong atau kekwat bukan isu baru dalam industri hiburantanah air. Sudah banyak kali diperkatakan, namun ia tetap berlaku.Mungkin, kerana merasakan diri sudah seperti selebriti terkenal tetapiapabila diukur bilangan pembabitannya hanya seberapa saja.

Sukarnya bintang program realiti bersinar
BUKAN mudah membina tapak dalam dunia seni tanah air apatah lagimengekalkannya. Justeru tidak hairan jika sebelum ini ramai artis barukecundang sebelum sempat meraih populariti. Fenomena popularitiadakalanya naik dan turun tetap menghantui mereka.

Semangat merdeka TV2
BULAN kemerdekaan diraikan seluruh masyarakat tanpa mengira kaummahu pun usia dan masing-masing mempamerkan pelbagai cara untukmenunjukkan semangat juang serta rasa kecintaan terhadap negara.
0 Komentar untuk "HIBURAN : JUMAAT 28 OGOS 2009"

ISU SEMASA

LIKE FACEBOOK

Networkedblogs

Popular Posts

BERITA HARI INI